WYDANIE ORZECZENIA O STOPNIU NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI O WSKAZANIACH DO ULG I UPRAWNIEŃ
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
-
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
- wniosek o wydanie orzeczenia o stopniu niepełnosprawności o wskazaniach do ulg i uprawnień na
podstawie
odrębnych przepisów w myśl art. 5a ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i
społecznej oraz
zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wraz z orzeczeniem odpowiedniego organu rentowego;
- kserokopia (potwierdzona za zgodność z oryginałem lub oryginał do wglądu) dokumentacji
medycznej z przebiegu leczenia (karty informacyjne leczenia szpitalnego, wyniki badań, wyniki
konsultacji specjalistycznych, zaświadczenia, opinie).
Komórka organizacyjna
Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności – ul. Północna 15 – pokój nr 2, tel. (95)747 90 69
Poniedziałki 7.00-16.00, Wtorek- Czwartek 7.00-15.00, Piątek 7.00-14.00
e-mail: pzon@powiatmysliborski.pl
Opłaty
Bez opłat.
Termin i sposób realizacji
Termin:
Nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Sposób załatwienia:
Wydanie decyzji administracyjnej – orzeczenie o stopniu niepełnosprawności o wskazaniach do ulg i uprawnień.
Podstawa prawna
· Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2023 r., poz. 100),
· Rozporządzenie Ministra Gospodarki Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 lipca 2003 w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 857)
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.
Dodatkowe informacje, uwagi
1. Proces wydawania orzeczeń o stopniu niepełnosprawności dotyczy osób powyżej 16-go roku życia, posiadających ważne orzeczenie organu rentowego (ZUS albo wydane przed dniem 1 stycznia 1998r. orzeczenie KIZ, KRUS), ubiegających się o rozszerzenie katalogu posiadanych uprawnień np. o prawo do zamieszkania w oddzielnym pokoju, uzyskanie karty parkingowej lub legitymacji osoby niepełnosprawnej.
2. W przypadku braku kompletu dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w siedzibie Zespołu lub Biurze Obsługi Interesanta Starostwa Powiatowego w Myśliborzu.