WYKREŚLENIE SZKOŁY/PLACOWKI NIEPUBLICZNEJ Z EWIDENCJI SZKÓŁ I PLACÓWEK NIEPUBLICZNYCH
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
-
Listownie, drogą pocztową -
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
-
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
W przypadku:
1. Niepodjęcia działalności przez szkołę lub placówkę w terminie wskazanym w zgłoszeniu do ewidencji:
- wniosek o wykreślenie z ewidencji niepublicznej szkoły/placówki oświatowej
2. Zaprzestania działalności przez szkołę lub placówkę przez okres dłuższy niż trzy miesiące:
- wniosek o wykreślenie z ewidencji niepublicznej szkoły/placówki oświatowej
- protokół zdawczo - odbiorczy przekazania dokumentacji przebiegu nauczania do Kuratorium Oświaty w Szczecinie
Komórka organizacyjna
Wydział Edukacji, ul. Północna 15 – IV p., pok. Nr 418 tel. (95) 747 2021 w.217 oraz 218
Poniedziałek 7:00 – 16:00, wtorek – czwartek 7:00- 15:00, piątek 7:00 – 14:00
e-mail: oswiata@powiatmysliborski.pl, ed.naczelnik@powiatmysliborski.pl
Opłaty
Bez opłat
Termin i sposób realizacji
Termin załatwienia: nie później niż w ciągu 30 dni od daty wpływu kompletnego wniosku
Sposób załatwienia: Wydanie decyzji o wykreśleniu szkoły/placówki z ewidencji szkół i placówek niepublicznych.
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe,
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego.
Tryb odwoławczy
Od decyzji służy odwołanie do Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty w Szczecinie, za pośrednictwem Starosty Myśliborskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Dodatkowe informacje, uwagi
1. Wpis do ewidencji podlega również wykreśleniu w przypadkach:
- niepodjęcia działalności przez szkołę lub placówkę w terminie wskazanym w zgłoszeniu do ewidencji,
- prawomocnego orzeczenia sądu zakazującego osobie fizycznej, prowadzącej szkołę lub placówkę, prowadzenia działalności oświatowej,
- stwierdzenia, w trybie nadzoru pedagogicznego, że działalność szkoły lub placówki jest sprzeczna z przepisami ustawy lub statutem, a w szkole podstawowej są także niewypełniane zobowiązania, dotyczące nadania uprawnień szkoły publicznej - jeżeli osoba prowadząca szkołę lub placówkę w wyznaczonym terminie nie zastosowała się do poleceń organu sprawującego nadzór pedagogiczny,
- dokonania wpisu z naruszeniem prawa,
W powyższych przypadkach procedura nie wymaga zawiadomienia; po otrzymaniu informacji od innych organów lub instytucji, szkoła/placówka niepubliczna zostaje wykreślona z ewidencji szkół i placówek niepublicznych przez organ wpisowy.
2. Wykreślenie z ewidencji następuje w drodze decyzji, w terminie określonym w decyzji i jest równoznaczne z likwidacją szkoły lub placówki;
3. Zgodnie z art. 172 ust. 4 ustawy, osoba prowadząca szkołę lub placówkę może ją zlikwidować z końcem roku szkolnego.
W tym przypadku osoba prowadząca szkołę lub placówkę jest zobowiązana co najmniej na 6 miesięcy przed terminem likwidacji zawiadomić o zamiarze i przyczynach likwidacji: rodziców uczniów, organ rejestrujący oraz gminę, na której terenie położona jest szkoła lub placówka. Dokumentację przebiegu nauczania zlikwidowanej szkoły przekazuje się organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny, w terminie jednego miesiąca od dnia zakończenia likwidacji. Po zakończeniu likwidacji wpis do ewidencji ulega wykreśleniu. W przypadku szkoły otrzymującej dotację z budżetu powiatu, osoba prowadząca winna rozliczyć się z otrzymanej w danym roku dotacji.
Załączniki: