WYDANIE ORZECZENIA O STOPNIU NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
-
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
- wniosek o wydanie orzeczenia o stopniu niepełnosprawności wraz z odpowiednim
zaświadczeniem lekarskim;
- kserokopia (potwierdzona za zgodność z oryginałem lub oryginał do wglądu) dokumentacji
medycznej z przebiegu leczenia (karty informacyjne leczenia szpitalnego, wyniki badań, wyniki
konsultacji specjalistycznych, zaświadczenia, opinie).
Komórka organizacyjna
Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności – ul. Północna 15 – pokój nr 13, tel. (95)747 90 69
Poniedziałki 7.00-16.00, Wtorek- Czwartek 7.00-15.00, Piątek 7.00-14.00
e-mail: pzon@powiatmysliborski.pl
Opłaty
Bez opłat.
Termin i sposób realizacji
Termin:
Nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Sposób:
Wydanie decyzji administracyjnej – orzeczenie o stopniu niepełnosprawności.
Podstawa prawna
· Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t. j. Dz. U. z 2018 r., poz. 511 ze zm.) ,
· Rozporządzenie Ministra Gospodarki Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 lipca 2003 w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności (Dz. U. z 2018 r., poz. 2027) .
Tryb odwoławczy
Wojewódzki Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Szczecinie w terminie 14 dni od daty doręczenia niniejszego orzeczenia, za pośrednictwem Powiatowego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Myśliborzu.
Dodatkowe informacje, uwagi
1. Proces wydawania orzeczeń o stopniu niepełnosprawności dotyczy osób powyżej 16-go roku życia
2. W przypadku braku kompletu dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w siedzibie Zespołu lub Biurze Obsługi Interesanta Starostwa Powiatowego w Myśliborzu.
Załaczniki: