Gospodarka leśna i łowiectwo - Wydawanie zezwoleń na hodowanie i utrzymywanie chartów rasowych lub ich mieszańców.
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem - Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
- Elektronicznie
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie zezwolenia.
- Wypis z księgi rodowodowej lub (w przypadku niezarejestrowania w Związku Kynologicznym w Polsce i braku rodowodu) metryczkę
- Oświadczenie dotyczące znajomości przepisu art. 53 ww. ustawy Prawo łowieckie
- Oświadczenie o niekaralności za kłusownictwo i braku toczącego się przeciwko wnioskodawcy postępowania sądowego w związku z posiadaniem charta - do wniosku o zezwolenie na posiadanie charta,
- Potwierdzenie wpłaty opłaty skarbowej.
Komórka organizacyjna
Wydział Ochrony Środowiska, ul. Północna 15 – IV p. pok. nr 414, tel. (95) 747 2022 wew. 234
Poniedziałek 7.00-16:00, Wtorek , Środa i Czwartek 7.00-15.00 , Piątek 7.00-14.00
e-mail: wody@powiatmysliborski.pl
Opłaty
- Opłata skarbowa za udzielenie zezwolenia na: wykonywanie działalności gospodarczej - 616 zł, pozostałe - 82 zł;
- Przedłużenie terminu ważności lub zmiana warunków zezwolenia, jeżeli:
- dotyczy przedłużenia terminu ważności lub rozszerzenia zakresu działalności - 50 % stawki określonej od zezwolenia dla każdego rodzaju działalności,
- treścią zmiany jest kolejny rodzaj działalności - 100% stawki określonej od zezwolenia. - Opłatę należy wnieść na konto Urzędu Miejskiego w Myśliborzu – konto nr 61 8355 0009 0070 0708 2000 0002
Termin i sposób realizacji
Termin załatwienia |
Nie później niż w ciągu 30 dni od dnia złożenia kompletu wymaganych dokumentów. Przy sprawach skomplikowanych - dopuszcza się termin do 60 dni.
|
Sposób załatwienia |
Wydanie decyzji o zezwoleniu na hodowanie, utrzymywanie chartów rasowych lub ich mieszańców lub wydanie decyzji odmownej przez starostę właściwego ze względu na miejsce prowadzenia ich hodowli lub utrzymywania.
|
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 13 października 1995 r. Prawo łowieckie (j.t. Dz. U z 2022 r. poz. 1173 ze zm.),
- Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 5 lipca 2010 r. w sprawie warunków i sposobu hodowania i utrzymywania chartów rasowych oraz ich mieszańców (Dz. U z 2010 Nr 135, poz. 909)
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie, za pośrednictwem Starosty Myśliborskiego, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
Dodatkowe informacje, uwagi
Informacje dodatkowe |
W przypadku braku kompletu dokumentów, wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia. W przypadku niespełnienia wymagań i zezwoleń określonych w przywołanym rozporządzeniu starosta odmawia wydania zezwolenia na hodowanie i utrzymywanie chartów lub ich mieszańców. Tryb postępowania przy odmowie wydania decyzji stosuje się odpowiednio do cofnięcia takiego zezwolenia. Organem właściwym w sprawach cofnięcia zezwolenia jest zawsze starosta właściwy ze względu na miejsce prowadzenia hodowli lub utrzymywania chartów lub ich mieszańców. Wydane zezwolenie wygasa, gdy nastąpi zmiana miejsca hodowli lub utrzymywania psa.
|
Załączniki |
Formularz wniosku oraz wzór oświadczenia dotyczącego znajomości przepisu art. 53 ww. ustawy Prawo łowieckie oraz wzór oświadczenia o niekaralności za kłusownictwo i braku toczącego się przeciwko wnioskodawcy postępowania sądowego w związku z posiadaniem charta.
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY RODO |
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) informuję, że:
- Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Starostwo Powiatowe z siedzibą w Myśliborzu przy ulicy Północnej 15, 74-300 Myślibórz reprezentowane przez Starostę Myśliborskiego (zwane dalej Starostwem); tel. 95 747 20 21 fax – 95 747 31 53, e-mail: starostwo@powiatmysliborski.pl
- Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych (IOD) w Starostwie Powiatowego w Myśliborzu – Pani Ewelina Szóstka, ul. Północna 15, telefon 95 747 20 21 e- mail: iod@powiatmysliborski.pl – może Pan/Pani skontaktować się z IOD w sprawach ochrony swoich danych osobowych i realizacji swoich praw – telefonicznie, drogą e-mail, pisemnie - na adres jak wyżej.
- Celem przetwarzania danych osobowych Pana/Pani - interesantów/klientów Starostwa oraz innych osób, których dane mogą być przetwarzane w związku ze składaniem dokumentów jest prowadzenie przez Administratora Danych spraw administracyjnych należących do właściwości rzeczowej i miejscowej Starostwa, a także kierowanie spraw nienależących do właściwości rzeczowej lub miejscowej Starostwa do właściwych podmiotów. Starostwo (Urząd), działając w ramach swojej kompetencji, wykonuje obowiązki prawne wynikające z ustaw i przepisów wykonawczych do ustaw, a także działa w interesie publicznym. Zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wypełniania obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze Danych, oraz art. 6 ust. 1 lit. e RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wykonywania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Administratorowi Danych.
- Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych będą tylko podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa.
- Pana/Pani dane osobowe będą przechowywane zgodnie z obowiązującym Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt i archiwizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Posiada Pan/Pani prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (*jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
- Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pan/Pani, że przetwarzanie danych osobowych dotyczących Pana/Pani narusza przepisy rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO);
- Podanie przez Pana/Panią określonych danych osobowych w Starostwie jest: wymogiem wynikającym z przepisów prawa. Nie podanie danych osobowych uniemożliwi realizację Pana/Pani wniosków – załatwienie sprawy.
- Pana/Pani dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.