Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
-
Listownie, drogą pocztową -
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
-
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wystąpienie do przedsiębiorcy w sprawie ochrony praw i interesów konsumenta - Dokumentacja zwracana ze sprawą, będąca w dyspozycji konsumenta |
Komórka organizacyjna
Powiatowy Rzecznik Konsumentów – ul. Spokojna 13 p. 63
tel. 095-747-20-21 wew. 20, e-mail:rzecznik@powiatmysliborski.pl
Opłaty
brak opłat
Termin i sposób realizacji
Termin:
Nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
Sposób:
Dla podjęcie formalnej interwencji rzecznika w sprawie niezbędne jest wypełnienie i dostarczenie formularza wniosku o wystąpienie do przedsiębiorcy w sprawie ochrony praw i interesów konsumenta.
Jako załączniki do wniosku należy dostarczyć kserokopie dokumentów dotyczących sprawy.
Do rzecznika należy podjęcie decyzji o zasadności ewentualnego skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2007r. Nr 50 poz.331)
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje