Emisje do środowiska - Decyzja ustalająca kierunek/termin/osobę zobowiązaną do rekultywacji gruntów
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem - Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
- Elektronicznie
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie decyzji określającej kierunek rekultywacji / termin wykonania rekultywacji / osobę obowiązaną do wykonania rekultywacji.
- Aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) lub numer KRS określający osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (EDG) lub numer CEIDG.
- Dokument potwierdzający tożsamość (do wglądu) – dotyczy osoby fizycznej.
- Dokument potwierdzający prawo do dysponowania gruntem, np. prawo własności, użytkowanie wieczyste, trwały zarząd, stosunek zobowiązaniowy (darowizna, dzierżawa, najem, użyczenie), skrócony odpis księgi wieczystej.
- Harmonogram prac rekultywacyjnych ze wskazaniem funkcji pełnionej przez obszar wymagający rekultywacji w formie opracowania.
- Mapa ewidencyjna z naniesioną lokalizacją rekultywacji.
- Wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dot. przeznaczenia przedmiotowych gruntów lub kopia ostatecznej decyzji wójta/burmistrza o warunkach zabudowy potwierdzona za zgodność z oryginałem przez organ wydający.
- Wypis i wyrys z ewidencji gruntów.
- Kopia ostatecznej decyzji udzielającej koncesji na wydobywanie kopalin, jeśli dotyczy takiej rekultywacji potwierdzona za zgodność z oryginałem przez organ wydający.
- Kopia ostatecznej decyzji stwierdzającej wygaśnięcie koncesji na eksploatację złoża, jeśli dotyczy takiej rekultywacji potwierdzona za zgodność z oryginałem przez organ wydający.
- Mapa zasadnicza z naniesionymi granicami terenu objętego wnioskiem oraz terenu i obszaru górniczego (kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem).
- Wykaz stron postępowania.
- Kopie ostatecznych decyzji właściwego organu o wyłączeniu gruntów z produkcji rolniczej i leśnej potwierdzone za zgodność z oryginałem przez organy wydające.
- Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
- Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej za wydanie decyzji.
Starosta w zależności od rodzaju sprawy zastrzega sobie możliwość wymagania dodatkowych dokumentów, np. projekt zagospodarowania złoża.
Komórka organizacyjna
Wydział Ochrony Środowiska, ul. Północna 15 - pok. nr 414, p. IV, tel. (95) 747 20 21 w. 237
Poniedziałki 7:00-16:00, Wtorek –Środa-Czwartek 7:00-15:00, Piątek 7:00-14:00
e-mail: srodowisko@powiatmysliborski.pl
Opłaty
|
Termin i sposób realizacji
Termin załatwienia sprawy |
Nie później niż w ciągu miesiąca od daty wpływu kompletnego wniosku. W sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni.
|
Sposób załatwienia sprawy |
Wydanie decyzji administracyjnej określającej kierunek i termin wykonania rekultywacji, osobę obowiązaną do wykonania rekultywacji. |
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych (Dz. U. z 2022 r. poz. 2409 ze zm.)
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie, za pośrednictwem Starosty Myśliborskiego,
w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Dodatkowe informacje, uwagi
Informacje dodatkowe |
|
Załączniki |
Formularz wniosku o wydanie decyzji.
Formularz zawiadomienia Starosty o braku zmian w zakresie gruntów podlegających rekultywacji.
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY RODO |
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) informuję, że:
- Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Starostwo Powiatowe z siedzibą w Myśliborzu przy ulicy Północnej 15, 74-300 Myślibórz reprezentowane przez Starostę Myśliborskiego (zwane dalej Starostwem); tel. 95 747 20 21 fax – 95 747 31 53, e-mail: starostwo@powiatmysliborski.pl
- Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych (IOD) w Starostwie Powiatowego w Myśliborzu – Pani Ewelina Szóstka, ul. Północna 15, telefon 95 747 20 21 e- mail: iod@powiatmysliborski.pl – może Pan/Pani skontaktować się z IOD w sprawach ochrony swoich danych osobowych i realizacji swoich praw – telefonicznie, drogą e-mail, pisemnie - na adres jak wyżej.
- Celem przetwarzania danych osobowych Pana/Pani - interesantów/klientów Starostwa oraz innych osób, których dane mogą być przetwarzane w związku ze składaniem dokumentów jest prowadzenie przez Administratora Danych spraw administracyjnych należących do właściwości rzeczowej i miejscowej Starostwa, a także kierowanie spraw nienależących do właściwości rzeczowej lub miejscowej Starostwa do właściwych podmiotów. Starostwo (Urząd), działając w ramach swojej kompetencji, wykonuje obowiązki prawne wynikające z ustaw i przepisów wykonawczych do ustaw, a także działa w interesie publicznym. Zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wypełniania obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze Danych, oraz art. 6 ust. 1 lit. e RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wykonywania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Administratorowi Danych.
- Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych będą tylko podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa.
- Pana/Pani dane osobowe będą przechowywane zgodnie z obowiązującym Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt i archiwizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Posiada Pan/Pani prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (*jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
- Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pan/Pani, że przetwarzanie danych osobowych dotyczących Pana/Pani narusza przepisy rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO);
- Podanie przez Pana/Panią określonych danych osobowych w Starostwie jest: wymogiem wynikającym z przepisów prawa. Nie podanie danych osobowych uniemożliwi realizację Pana/Pani wniosków – załatwienie sprawy.
- Pana/Pani dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.