Prawo jazdy - Wydanie wtórnika prawa jazdy
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
-
Listownie, drogą pocztową -
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
-
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Wniosek o wydanie prawa jazdy według wzoru określonego w załączniku do rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 24 lutego 2016r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. z 2016 poz. 231)(formularz dostępny w Wydziale Komunikacji) oraz
- dowód uiszczenia opłaty za wydanie prawa jazdy lub pozwolenia oraz opłaty ewidencyjnej,
- kolorową fotografię o wymiarach 35 x 45 mm, wykonaną na jednolitym jasnym tle, mającą dobrą ostrość oraz odwzorowującą naturalny kolor skóry, obejmującą wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, pokazującą wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, i przedstawiającą osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami; fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku; osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w okularach z ciemnymi szkłami; w takim przypadku do wniosku załącza się również orzeczenie o niepełnosprawności osoby do 16 roku życia lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby, która ukończyła 16 lat, z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku, wydane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm.; osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w nakryciu głowy, o ile wizerunek twarzy jest w pełni widoczny - w takim przypadku do wniosku załącza się zaświadczenie o przynależności do wspólnoty wyznaniowej zarejestrowanej w Rzeczypospolitej Polskiej; dopuszcza się załączanie zdjęcia wykonanego techniką cyfrową zapisanego na zewnętrznym nośniku danych;,
- kserokopię posiadanego prawa jazdy lub pozwolenia.
Komórka organizacyjna
1. Wydział Komunikacji, ul. Północna 15, tel. 95 747 23 90, fax 95 747 31 90
Poniedziałek 7.00-16.00, Wtorek - Czwartek 7.00-15.00, Piątek 7.00-14.00
e-mail: prawojazdy@powiatmysliborski.pl
2.Filia Wydziału w Dębnie, ul. Piłsudskiego 3; tel. 95 760 27 95, fax: 95 760 27 66
3.Filia Wydziału w Barlinku, ul. Szpitalna 11; tel. 95 746 00 70
Opłaty
Opłata administracyjna za wydanie uprawnień w wysokości 100,50 zł, – za wydanie blankietu prawa jazdy (podana kwota zawiera wliczoną opłatę ewidencyjną).
Opłata administracyjna dokonywana jest na rachunek Starostwa Powiatowego nr 42 8355 0009 0000 2020 2000 0004.
Termin i sposób realizacji
Termin załatwienia |
Do 30 dni (przy sprawach skomplikowanych - dopuszcza się termin dłuższy). |
Sposób załatwienia |
Starosta nie wydaje decyzji administracyjnej o wydaniu wtórnika prawo jazdy. |
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 5 stycznia 2011r. o kierujących pojazdami
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 24 lutego 2016r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. z 2016r. poz. 231).
- Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 30 grudnia 2019r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu - Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców (Dz. U. z 2019 poz. 2546)
Dodatkowe informacje, uwagi
Wtórnik prawa jazdy wydawany jest w przypadkach:
- utraty dokumentu,
- zniszczenia dokumentu w stopniu powodujący jego nieczytelność.
Analiza dokumentów kończy się zamówieniem spersonalizowanego dokumentu prawa jazdy w Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych w Warszawie.
Załączniki |
Formularz wniosku dostępny w Wydziale Komunikacji