Sprawy z zakresu kultury i sportu - Wniosek o zmianę danych w ewidencji stowarzyszeń zwykłych
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
-
Listownie, drogą pocztową -
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
-
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
1. Wniosek o zmianę danych w ewidencji stowarzyszeń zwykłych
2. W przypadku zmiany regulaminu należy załączyć:
a) protokół zebrania na którym dokonano zmiany,
b) podjęte uchwały,
c) listę obecności na zebraniu,
d) regulamin stowarzyszenia uwzględniający uchwalone zmiany.
3. W przypadku zmiany przedstawiciela, składu zarządu, organu kontroli wewnętrznej należy dostarczyć:
a) protokół zebrania na którym wybrano członków organów,
b) podjęte uchwały,
c) listę obecności na zebraniu,
d) informację o osobach pełniących ww. funkcje zawierającą: imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL.
Komórka organizacyjna
Wydział Organizacji i Spraw Społecznych, ul. Północna 15, IV piętro, pok. 420, Tel 95 747 20 21 wew. 233,
Poniedziałki 7.00-16.00, Wtorek - Czwartek 7.00-15.00, Piątek 7.00-14.00
e-mail: mysliborz@hot.pl
Opłaty
Brak opłaty za wpis.
Termin i sposób realizacji
Termin załatwienia
Organ nadzorujący dokonuje wpisu do ewidencji w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku o zmianę danych w ewidencji stowarzyszeń zwykłych, jeśli są braki 14 dni na ich uzupełnienie.
Nieuzupełnienie wniosku w terminie 14 dni spowoduje jego bezskuteczność. O wpisaniu do ewidencji albo bezskuteczności wniosku o wpis, powiadomimy niezwłocznie przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe lub zarząd.
Sposób załatwienia
Dokonanie wpisu w ewidencji stowarzyszeń zwykłych.
Podstawa prawna
1) Ustawa z dn. 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (j. t. Dz. U. z 2015 r. poz. 1393);
2) Ustawa z dn. 25 września 2015 r. o zmianie ustawy - Prawo o stowarzyszeniach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2015 r. poz. 1923);
3) Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dn. 2 maja 2016 r. w sprawie prowadzenia ewidencji stowarzyszeń zwykłych, jej wzoru oraz szczegółowej treści wpisów (Dz. U. z 2016 r., poz. 644);
Tryb odwoławczy
W przypadku gdy organ nadzorujący nie dokona wpisu do ewidencji w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku o wpis lub uzupełnienia jego braków i nie został złożony wniosek, o którym mowa w art. 41 ustawy, przedstawicielowi reprezentującemu stowarzyszenie zwykłe albo zarządowi przysługuje prawo wniesienia skargi na bezczynność do sądu administracyjnego.
Dodatkowe informacje, uwagi
Jeśli miało miejsce zdarzenie, które uzasadnia zmianę danych w ewidencji stowarzyszeń zwykłych (np. zmiana regulaminu, zmiana w składzie władz, zmiana siedziby), stowarzyszenie musi złożyć, w terminie 7 dni od dnia wystąpienia zdarzenia, wniosek o zamieszczenie w ewidencji zmienionych danych, załączając dokumenty stanowiące podstawę zmiany
Załączniki: