Transport drogowy - Wydanie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
-
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Wniosek (wypełnia przedsiębiorca), oraz:
- oświadczenie osoby zarządzającej transportem oraz kopia certyfikatu kompetencji zawodowych,
- oświadczenie członków organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub komandytową, a w przypadku innego przedsiębiorcy - osoby prowadzącej działalność gospodarczą, że spełnia wymóg dobrej reputacji, o którym mowa w art. 5c ust. 1 pkt 1,
- dokumenty potwierdzające posiadanie zdolności finansowej zapewniającej prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego,
- potwierdzenie wniesienia opłat,
- pełnomocnictwo (tylko gdy strona działa przez ustawowego lub statutowego przedstawiciela).
Komórka organizacyjna
Wydział Komunikacji w Myśliborzu, ul. Północna 15, tel. (95)747 23 90, (95)747 31 90
Poniedziałek 7.00-16.00, Wtorek – Czwartek 7.00-15.00, Piątek 7.00-14.00
e-mail: transport@powiatmysliborski.pl
Opłaty
Opłata administracyjna za licencję na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy:
- 800 zł za licencję w okresie ważności (od 2 do 15 lat),
- 900 zł za licencję w okresie ważności (powyżej 15 do 30 lat),
- 1000 zł za licencję w okresie ważności (powyżej 30 do 50 lat),
Opłatę wnosi się na konto Starostwa Powiatowego w Myśliborzu – Nr 42 8355 0009 0000 2020 2000 0004;
Opłata skarbowa: za złożone pełnomocnictwo (gdy występuje) – 17,00 zł; opłatę należy uiścić na rachunek bankowy - Urząd Miejski w Myśliborzu 61 8355 0009 0070 0708 2000 0002.
Termin i sposób realizacji
Termin załatwienia |
Do 30 dni, w sprawach skomplikowanych dopuszcza się termin dłuższy. |
Sposób załatwienia |
Starosta wydaje licencję w formie decyzji administracyjnej. W razie niespełnienia przez przedsiębiorcę warunków, o których mowa ustawie o transporcie drogowym, starosta odmawia udzielenia licencji w formie decyzji administracyjnej. |
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym
- Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem transportu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie, za pośrednictwem Starosty Myśliborskiego, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
Dodatkowe informacje, uwagi
Obowiązkowi posiadania licencji na wykonywanie pośrednictwa przy przewozie rzeczy podlegają przedsiębiorcy wykonujący pośrednictwo przy przewozie rzeczy.
Licencja na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy obejmuje pośrednictwo w przewozach krajowych i międzynarodowych.
Licencja na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy nie uprawnia do wykonywania przewozów drogowych.
Potwierdzenie zdolności finansowej:
Przedsiębiorca musi przedstawić dokumenty potwierdzające, że znajduje się w sytuacji finansowej zapewniającej podjęcie i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego określonej dostępnymi środkami finansowymi lub majątkiem w wysokości 50 000 euro
Wymóg potwierdzenia zdolności finansowej potwierdza się:
- rocznym sprawozdaniem finansowym;
- dokumentami potwierdzającymi:
- dysponowanie środkami pieniężnymi w gotówce lub na rachunkach bankowych lub dostępnymi aktywami,
- posiadanie akcji, udziałów lub innych zbywalnych papierów wartościowych,
- udzielenie gwarancji lub poręczeń bankowych,
- własność nieruchomości.
Załączniki: