Rejestracja pojazdów - Zgłoszenie zmian w pojeździe - zmiana danych technicznych oraz rodzaju pojazdu
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
-
Listownie, drogą pocztową -
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
-
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Wniosek „zgłoszenie zmian w dowodzie rejestracyjnym" oraz:
- zaświadczenie z przeprowadzonego badania technicznego wraz z opisem dokonanych zmian,
- zaświadczenie potwierdzające, że zmian w pojeździe dokonał przedsiębiorca, o którym mowa w art. 66 ust. 4 pkt. 6 lit. b) ustawy Prawo o ruchu drogowym,
- opinia uprawnionego rzeczoznawcy samochodowego (jeżeli zakres zmian konstrukcyjnych uzasadnia wydanie opinii),
- oświadczenie producenta pojazdu (lub jego oficjalnego przedstawiciela), że dokonane zmiany w pojeździe są dopuszczone przez jego producenta (dotyczy zmian powodujących zmianę mas i nacisków),
- dowód rejestracyjny,
- karta pojazdu (jeżeli była wydana),
- kopia dokumentu tożsamości właściciela pojazdu (w przypadku gdy właścicielem pojazdu jest osoba fizyczna)
- kopia dokumentu potwierdzająca wpis przedsiębiorstwa do ewidencji działalności gospodarczej/krajowego rejestru sądowego (w przypadku gdy właścicielem pojazdu jest osoba prawna),
- pisemne pełnomocnictwo oraz odpowiedni dokument tożsamości pełnomocnika (w przypadku reprezentowania właściciela pojazdu przez pełnomocnika),
- kopia polisy OC.
- dowód wniesienia opłaty za wymianę dowodu.
Komórka organizacyjna
Wydział Komunikacji, ul. Północna 15, tel. (95)747 23 90, (95)747 31 90
Poniedziałek 7.00-16.00, Wtorek – Czwartek 7.00-15.00, Piątek 7.00-14.00
e-mail: pojazd@powiatmysliborski.pl oraz:
Filia Wydziału w Barlinku, ul. Szpitalna 11; Tel/fax (95)7460070 ; e-mail: pojazdbarlinek@powiatmysliborski.pl
Filia Wydziału w Dębnie, ul. Piłsudskiego 3; Tel/fax (95)7602795; e-mail: pojazddebno@powiatmysliborski.pl
Opłaty
- Opłata administracyjna dokonana na rachunek Starostwa Powiatowego Nr 42 8355 0009 0000 2020 2000 0004 za wydanie nowego dowodu rejestracyjnego:
- 73,50 zł (z pozwoleniem czasowym na okres potrzebny na wyprodukowanie dowodu rejestracyjnego);
- 54,50 zł (bez pozwolenia czasowego).
Powyższe ceny zawierają opłatę ewidencyjną.
- Opłata skarbowa za złożone pełnomocnictwo (gdy występuje) w wysokości 17 zł; opłatę należy uiścić na konto organu podatkowego właściwego ze względu na miejsce złożenia dokumentu. (Urząd Miasta i Gminy Myślibórz Nr 61 8355 0009 0070 0708 2000 0002)
Termin i sposób realizacji
Termin załatwienia |
Na bieżąco (maksymalny czas 30 dni). |
Sposób załatwienia |
Starosta wydaje na wniosek strony decyzję o rejestracji czasowej wraz z pozwoleniem czasowym na okres do wyprodukowania dowodu rejestracyjnego. Dowód rejestracyjny, zaktualizowana karta pojazdu oraz zalegalizowane tablice rejestracyjne wydawane są w drodze decyzji o rejestracji pojazdu |
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz.U. 2017 poz. 2355 ze zm.)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz.U. 2019 poz. 2130 ze zm.)
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie, za pośrednictwem Starosty Myśliborskiego, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
Dodatkowe informacje, uwagi
Zmiany parametrów technicznych wymuszają zmianę dowodu rejestracyjnego.
Strona zawiadamia starostę o zmianie danych technicznych zawartych w dowodzie rejestracyjnym.
Proces jest dwuetapowy i składają się na niego dwie decyzje: o rejestracji czasowej (na wniosek klienta może być wydane pozwolenie czasowe na okres 30 dni) oraz o rejestracji ostatecznej (wydanie dowodu rejestracyjnego, zaktualizowanej karty pojazdu).
Załączniki: