Zarządzanie ruchem drogowym - Zatwierdzanie / opiniowanie projektów stałej lub czasowej organizacji ruchu
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
-
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Pisemny wniosek o zatwierdzenie / zaopiniowanie projektu organizacji ruchu oraz:
- co najmniej dwa egzemplarze projektu organizacji ruchu,
- opinia komendanta powiatowego Policji – w przypadku projektu obejmującego drogę powiatową *,
- opinia zarządu drogi, jeżeli nie jest on jednostka składającą projekt *.
* nie dotyczy wniosku o zaopiniowanie projektu organizacji ruchu.
Organ zarządzający ruchem może w uzasadnionych przypadkach zażądać:
- dołączenia do projektu:
- profilu podłużnego lub przekroju poprzecznego drogi,
- danych o istniejącym lub prognozowanym natężeniu ruchu, z uwzględnieniem struktury kierunkowej na skrzyżowaniach i struktury rodzajowej;
- złożenia dodatkowych egzemplarzy projektu.
Projekt organizacji ruchu powinien zawierać:
- plan orientacyjny w skali od 1:10 000 do 1:25 000 z zaznaczeniem drogi lub dróg, których projekt dotyczy;
- plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1 000 (w uzasadnionych przypadkach organ zarządzający ruchem może dopuścić skalę 1:2 000 lub szkic bez skali) zawierający:
- lokalizację istniejących, projektowanych oraz usuwanych znaków drogowych, urządzeń sygnalizacyjnych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu; dla projektów zmian stałej organizacji ruchu dopuszcza się zaznaczenie lokalizacji tylko znaków i urządzeń dla nowej organizacji ruchu,
- parametry geometrii drogi;
- program sygnalizacji i obliczenia przepustowości drogi - w przypadku projektu zawierającego sygnalizację świetlną;
- zasady dokonywania zmian oraz sposób ich rejestracji - w przypadku projektu zawierającego znaki świetlne lub znaki o zmiennej treści oraz w przypadku projektu dotyczącego zmiennej organizacji ruchu lub zawierającego inne zmienne elementów mające wpływ na ruch drogowy;
- opis techniczny zawierający charakterystykę drogi i ruchu na drodze, a w przypadku organizacji ruchu związanej z robotami prowadzonymi w pasie drogowym - opis występujących zagrożeń lub utrudnień; przy robotach prowadzonych w dwóch lub więcej etapach opis powinien zawierać zakres planowanych robót dla każdego etapu i stan pasa drogowego po zrealizowaniu etapu robót;
- przewidywany termin wprowadzenia czasowej organizacji ruchu oraz termin wprowadzenia nowej stałej organizacji ruchu lub przywrócenia poprzedniej stałej organizacji ruchu - w przypadku projektu dotyczącego wykonywania robót na drodze;
- nazwisko i podpis projektanta.
Organ zarządzający ruchem albo podmiot zarządzający drogą wewnętrzną, w przypadku robót związanych z utrzymaniem drogi niewymagających całkowitego zamknięcia jezdni dla ruchu pojazdów samochodowych, które wymagają zmian w organizacji ruchu wyłącznie w czasie wykonywania czynności, może dopuścić wprowadzanie zmian w organizacji ruchu na podstawie projektu uproszczonego zawierającego:
- opis techniczny zawierający charakterystykę robót;
- powtarzalny schemat umieszczenia na drodze znaków drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego;
- sposób rozmieszczenia i oznakowania pojazdów zabezpieczających lub wykonujących roboty lub czynności wykonywane na drodze; w szczególności dotyczy to robót lub czynności przesuwających się wzdłuż drogi.
Komórka organizacyjna
Wydział Komunikacji, ul. Północna 15, tel. (95) 747 23 90, (95) 747 31 90
Poniedziałek 7.00-16.00, Wtorek - Czwartek 7.00-15.00, Piątek 7.00-14.00
e-mail: transport@powiatmysliborski.pl
Opłaty
Czynność nie podlega opłacie administracyjnej.
Opłata skarbowa - za złożone pełnomocnictwo (gdy występuje) – 17,00 zł; opłatę należy uiścić na rachunek bankowy - Urząd Miejski w Myśliborzu 61 8355 0009 0070 0708 2000 0002.
Termin i sposób realizacji
Termin załatwienia |
Do 30 dni (przy sprawach skomplikowanych - dopuszcza się termin dłuższy). |
Sposób załatwienia |
Zatwierdzenie lub zaopiniowanie projektu |
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. z 2017 r. poz. 784).
Tryb odwoławczy
Stronie przysługuje prawo złożenia zażalenia na czynności administracyjne do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie.
Dodatkowe informacje, uwagi
Starosta wykonuje zadania organu zarządzającego ruchem na drogach gminnych i powiatowych w obrębie powiatu.
W ramach tych zadań starosta zatwierdza / opiniuje projekty stałej i czasowej organizacji ruchu na drogach gminnych i powiatowych.
Do sporządzenia takiego projektu zobowiązani są m. in.:
- zarządcy dróg, którzy wprowadzają zmiany w istniejącej organizacji ruchu na zarządzanych przez siebie drogach,
- podmioty, które w wyniku prowadzonych prac remontowych lub budowlanych muszą wyłączyć z ruchu część lub cały odcinek drogi,
- podmioty, które poprzez organizację imprez masowych muszą wyłączyć z ruchu część lub cały odcinek drogi.
Wszelkie zmiany w istniejącej organizacji ruchu na drodze muszą być uzgodnione w formie opinii z następującymi instytucjami:
- właściwym burmistrzem lub wójtem (zarządcą dróg gminnych) – jeżeli zmiana dotyczy drogi gminnej,
- zarządem powiatu – jeżeli zmiana dotyczy drogi powiatowej,
- komendantem powiatowym Policji - jeżeli zmiana dotyczy drogi powiatowej.
Organ zarządzający ruchem na drogach powiatowych i gminnych opiniuje projekt organizacji ruchu w przypadku gdy dotyczy on skrzyżowania ww. dróg z drogą wyższej kategorii.
Jednostka wprowadzająca organizacje ruchu jest zobowiązana powiadomić starostę, zarząd drogi oraz właściwego komendanta Policji o wprowadzeniu zatwierdzonej zmiany w organizacji ruchu w terminie co najmniej 7 dni przed jej planowanym wprowadzeniem. W przypadku braku ww. zawiadomienia organ zarządzający ruchem informuje zarządcę drogi o utracie ważności zatwierdzonej organizacji ruchu.
Załączniki: