Wydanie zezwolenia na imprezę powodującą utrudnienia w ruchu lub wymagającą korzystania z drogi w sposób szczególny
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
-
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Pisemny wniosek zawierający w szczególności:
- imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub adres siedziby organizatora imprezy,
- określenie rodzaju i nazwy imprezy,
- informację o miejscu i dacie rozpoczęcia, przebiegu oraz zakończenia imprezy,
- Informację o przewidywanej liczbie uczestników imprezy,
- wykaz osób reprezentujących organizatora w sprawach zabezpieczenia trasy,
- podpis organizatora lub jego przedstawiciela.
- Załączniki:
- szczegółowy regulamin imprezy, określający w szczególności zasady zachowania uczestników imprezy istotne dla bezpieczeństwa ruchu drogowego;
- wykaz osób odpowiedzialnych za prawidłowy przebieg i zabezpieczenie imprezy na terenie poszczególnych województw oraz w miejscach rozpoczęcia i zakończenia każdego odcinka, a także w miejscach wymagających szczególnego zabezpieczenia;
- program imprezy ze szczegółowym opisem trasy i podaniem odległości między poszczególnymi jej odcinkami oraz określony w minutach i kilometrach program przejazdu lub przejścia uczestników przez poszczególne miejscowości i granice województw;
- plan zabezpieczenia trasy lub miejsca określony w art. 65a ust. 3 pkt 3;
- zobowiązanie organizatora do przywrócenia do poprzedniego stanu pasa drogowego na trasie przejazdu, przejścia lub miejsca pobytu uczestników imprezy, a w przypadku uszkodzenia pasa drogowego lub urządzeń drogowych będącego następstwem imprezy - do ich bezzwłocznego naprawienia lub pokrycia kosztów tych napraw;
- pisemną zgodę właściciela lasu na przeprowadzenie imprezy w razie przeprowadzania jej na terenach leśnych.
- dokument-potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej za wydanie zezwolenia.
- potwierdzenie wniesienia opłat
- pisemne pełnomocnictwo oraz odpowiedni dokument tożsamości pełnomocnika (w przypadku działania przez pełnomocnika).
Komórka organizacyjna
Wydział Komunikacji, ul. Północna 15, tel. (95)747 23 90, (95)747 31 90
Poniedziałek 7.00-16.00, Wtorek - Czwartek 7.00-15.00, Piątek 7.00-14.00
e-mail: transport@powiatmysliborski.pl
Opłaty
Opłata skarbowa:
- za wydanie zezwolenia 48 zł. - płatność dokonywana jest na rachunek bankowy UMiG w Myśliborzu Nr 61 8355 0009 0070 0708 2000 0002.
(Zał. cz. III, pkt. 13, ppkt. 2 - Ustawa dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej)
Zwalnia się z opłaty skarbowej zgodnie z art. 7 - Ustawa dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- za złożone pełnomocnictwo (gdy występuje) – 17,00 zł; opłatę należy uiścić na rachunek bankowy - Urząd Miejski w Myśliborzu 61 8355 0009 0070 0708 2000 0002.
Termin i sposób realizacji
Termin załatwienia |
Do 30 dni (przy sprawach skomplikowanych - dopuszcza się termin dłuższy). |
Sposób załatwienia |
Starosta wydaje decyzję – zezwolenie na przeprowadzenie imprezy powodującej szczególne utrudnienie na drogach publicznych. Odmowa wydania zezwolenia wydawana jest w formie decyzji administracyjnej. |
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym,
- Ustawa dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie, za pośrednictwem Starosty Myśliborskiego, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
Dodatkowe informacje, uwagi
Zezwolenie dotyczy imprez organizowanych na drogach publicznych – gminnych i powiatowych w granicach terytorialnych powiatu i dotyczy organizowania zawodów sportowych, rajdów, wyścigów, zgromadzeń i innych imprez, które powodują utrudnienia w ruchu lub wymagają korzystania z drogi w sposób szczególny. Organizator imprezy jest zobowiązany przed uzyskaniem zezwolenia spełnić wszystkie ustawowe wymogi niezbędne do jego uzyskania wskazane w art. 65a ustawy Prawo o ruchu drogowym..
Zgodnie z art. 65a ust. 3 pkt 9) na polecenie organu zarządzającego ruchem na drodze organizator jest obowiązany opracować projekt organizacji ruchu w uzgodnieniu z Policją
Wniosek wraz z ww. załącznikami należy złożyć co najmniej na 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy.
Załączniki: