KARTA USŁUGI
Starostwo Powiatowe w Myśliborzu

1. Nazwa sprawy

Wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów

2. Miejsce załatwienia sprawy

Wydział Komunikacji, ul. Północna 15, 74-300 Myślibórz, tel. (95)747 23 90,  (95) 747 31 90

Poniedziałek 7.00-16.00, Wtorek – Czwartek 7.00-15.00, Piątek 7.00-14.00

e-mail: osk@powiatmysliborski.pl

3. Podstawa prawna

  1. ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym
  2. ustawa z dnia 8 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców
  3. rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 10 lutego 2006 r. w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów (Dz.U. Nr 40, poz. 275)
  4. rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w sprawie wzorów dokumentów wymaganych dla wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów (Dz.U. Nr 223, poz. 2264).

4. Wymagane dokumenty

Pisemny wniosek o wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów zgodny ze wzorem określonym w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w sprawie wzorów dokumentów wymaganych dla wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów, oraz:

  1. dokument potwierdzający posiadanie siedziby przedsiębiorstwa lub miejsca zamieszkania przedsiębiorcy na terenie powiatu,
  2. pisemne oświadczenie, o którym mowa w art. 83a ust. 4 i 5 ustawy Prawo o ruchu drogowym,
  3. zaświadczenie z rejestru działalności gospodarczej potwierdzające wpis przedsiębiorcy do rejestru przedsiębiorców, albo zaświadczenie z ewidencji działalności gospodarczej,
  4. wyciąg z Krajowego Rejestru Sądowego (w przypadku spółek jawnych, akcyjnych lub z ograniczoną odpowiedzialnością),
  5. decyzja Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego w Warszawie potwierdzająca spełnienie wymagań techniczno - organizacyjnych stanowisk kontrolnych,
  6. zaświadczenie z rejestru skazanych o niekaralności osób (KRK) dotyczy przedsiębiorcy
  7. potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej.

Ponadto staroście przysługuje prawo zażądania od przedsiębiorcy okazania następujących dokumentów:

  1. dokumenty potwierdzające posiadanie odpowiedniego wykształcenia, praktyki zawodowej oraz zaświadczenia potwierdzające zdanie egzaminu kwalifikacyjnego dla każdego zatrudnionego diagnosty,
  2. zaświadczenie potwierdzające, że przedsiębiorca nie jest podmiotem, w stosunku do którego wszczęto postępowanie upadłościowe lub likwidacyjne

5. Opłata

Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia potwierdzającego wpis do rejestru przedsiębiorców w wysokości 412,00 zł; opłata wniesiona na konto Urzędu Miasta i Gminy Myślibórz Nr konta: 61 8355 0009 0070 0708 2000 0002.

W przypadku zmiany zakresu wpisu do rejestru przedsiębiorców uiszcza się opłatę w wysokości 50% opłaty jak za wydanie zaświadczenia tj. 206,00zł.

Podstawa prawna:  ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej

6. Termin załatwienia

7 dni (przy sprawach skomplikowanych - dopuszcza się termin dłuższy).

7. Sposób załatwienia

Przedsiębiorca po złożeniu wniosku wraz z wymaganymi dokumentami, w terminie nie przekraczającym 7 dni, otrzymuje zaświadczenie potwierdzające wpis do rejestru lub decyzję administracyjną o odmowie dokonania wpisu do rejestru.

8. Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem Starosty Myśliborskiego w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.

9. Informacje dodatkowe

Starosta nadaje stacji kolejny numer ewidencyjny zgodnie ze wzorem określonym w odrębnych przepisach.

10. Załączniki

     Formularz wniosku oraz oświadczenia